"I have come to the cross-roads in my life. I always knew what the right path was. Without exception, I knew, but I never took it. You know why? It was too damn hard.." : Lt. Col. Frank Slade ( Al Pacino ) in `Scent of a woman`

Pages

Monday, January 17, 2011

35 .. apa ada pada angka ..

hari ni genap umur aku 35 tahun .. apa ada pada 35 ?

.. kalau aku tak pernah potong rambut, rambut aku sekarang dah 4 meter panjang, sama panjang dgn sebiji Myvi..
.. lebih kurang 900,000 helai rambut aku dah gugur..
.. mata aku dah berkedip lebih kurang 190 juta kali..
.. hidung aku dah bernafas lebih kurang 255 juta kali..
.. udara yg dah disedut lebih kurang 140 juta liter persegi, sama banyak dengan 5 juta tong gas masak..
.. dan aku dah buang udara (kentut) lebih kurang 190,000 kali ..
.. jantung aku dah berdenyut lebih kurang 1.2 billion kali ..
.. dan dia dah pam sebanyak lebih kurang 92 juta liter darah, sama banyak dengan 2,300 biji lori tangki minyak..
.. kalau aku tak pernah potong kuku, kuku aku sekarang dah 38 meter panjang, dekat2 nak sama panjang dengan 5 biji Myvi beratur depan belakang..
.. air liur yg dah terhasil lebih kurang 13,000 liter, dekat2 nak sama banyak dgn 8,500 botol air mineral 1.5 liter..
.. dan aku dah minum lebih kurang 25,000 botol air ( 1.5 liter )..
.. aku dah habiskan lebih kurang 75 hari untuk memberus gigi ..
.. lebih kurang 30 hari untuk sikat rambut bergaya depan cermin..
.. lebih kurang 9 tahun untuk tidur..
.. lebih kurang 2 tahun untuk tengok tv..
.. tapi, masa untuk solat hanya lebih kurang 10 bulan sahaja..

No comments:

Post a Comment