"I have come to the cross-roads in my life. I always knew what the right path was. Without exception, I knew, but I never took it. You know why? It was too damn hard.." : Lt. Col. Frank Slade ( Al Pacino ) in `Scent of a woman`

Pages

Saturday, May 8, 2010

today`s cha habaq mai (6) : zakar iblis

" sahabat saya penah berkata, rokok tu umpama zakar iblis.... " : oleh tok imam masjid Pdg Katong, Kangar. kuliah subuh, 8 Mei'10.

no further comment .. he he...

1 comment:

  1. mari kita komennn >:)) hee hee

    rokok sering dikaitkan dengan sesuatu yang merugikan, mendatangkan penyakit serta lain2 lagi dalam keburukkan.. kerna itu merokok atau perokok akan diumpamakan dengan segala macam yang buruk, jahat dll spt di atas..
    tetapi!! benarkah penyakit itu datang dari rokok ..!! ?? rasanya mungkin ada, mungkin tiada, atau mungkin sedikit.. kenapa eh ?? ya jika dibandingkan mengambil gula secara berlebihan selama seminggu dua pon dah gerenti anda akan mengidap kencing manis.. kemudian kaki terluka pulak.. mmg berpotensi menjadi buruk dan akan di potong..
    hah !! bagaimana dengan perokok tadi.. ada tak perokok yang merokok sebulan atau setahun, terus dapat penyakit dan out of serbiss..??
    bagaimana yang dikatakan 'kerugian',?? apakah maksudnya sia-sia ?? itulah yang dikhabarkan dengan amalan merokok !! 'bakar duit saja', -benarkah begitu.. mungkin benar, mungkin ada benarnya, atau mungkin cuma mungkin sahaja?? adakah statistik yang mengukur 'kenapa anda(perokok) merokok' - ?? tadak kot rasanya.. mau adapon mestilah reratanya mengatakan rokok ni sedap, tenang fikiran dll lg..
    -manusia sanggup berhabisan hanya untuk sesuatu yang sedap, yang memberikan ketenangan fikiran dll-

    ReplyDelete